Referat finansowy
Referat Finansowy
Kierownik Referatu - Skarbnik Gminy - Grażyna Suchocka
pokój nr 2, tel. 087/621 87 72
1. st. ds. Wymiaru Podatków i Opłat
Dorota Danielczyk, pokój Nr 1, tel. 087/621 87 73
2. st. ds. Księgowości Podatkowej
Katarzyna Szumska, pokój Nr 1, tel. 087/621 87 74
3. st. ds. Księgowości Budżetowej
Urszula Osipińska, Marta Klicz, pokój Nr 1, tel. 087/621 87 75
4. st. ds. Obsługi Kasowej, rozliczeń opłat za zbiorowe zaopatrzenie w wodę i odprowadzanie ścieków
Marta Marciniuk, pokój Nr 3, tel. 087/621 87 71
Do zadań Referatu Finansowego należy w szczególności:
- Prowadzenie spraw związanych z wymiarem, poborem i księgowaniem podatków i opłat lokalnych oraz innych należności przypadających gminie, a w szczególności:
- prowadzenie ewidencji podatników i inkasentów,
- gromadzenie i przechowywanie oraz badanie pod względem zgodności ze stanem prawnym i rzeczywistym deklaracji podatkowych składanych organowi podatkowemu,
- podejmowanie czynności zmierzających do egzekucji administracyjnej świadczeń pieniężnych oraz postępowania zabezpieczającego,
- prowadzenie ewidencji i aktualizacji tytułów wykonawczych,
- przygotowywanie danych do projektów aktów dotyczących podatków i opłat,
- przygotowywanie aktów administracyjnych dotyczących podatków i opłat,
- przygotowywanie sprawozdań dotyczących podatków i opłat.
- Prowadzenie rejestru sprzedaży udokumentowanej Fakturami VAT.
- Prowadzenie spraw związanych z rozliczaniem opłat za zbiorowe zaopatrzenie w wodę i odprowadzanie ścieków oraz czynszami za lokale komunalne , w szczególności:
- prowadzenie ewidencji odbiorców wody i korzystających z sieci kanalizacyjnej w oparciu o zawarte umowy,
- wystawianie faktur za opłaty zbiorowego zaopatrzenia w wodę i zbiorowego odprowadzania ścieków oraz za czynsze,
- księgowanie wpłat wpłacanych należności,
- podejmowanie działań na rzecz pełnej realizacji wpływów do budżetu gminy na poczet należności z tytułu opłat za zbiorowe zaopatrzenie w wodę, zbiorowe odprowadzanie ścieków i czynsze oraz likwidacja zaległości z tego tytułu,
- przygotowywanie materiałów i niezbędnych danych do projektów uchwał ustalających wysokość opat za zbiorowe zapatrzenie w wodę i odprowadzenie ścieków.
- Prowadzenie ksiąg rachunkowych.
- Zapewnienie obsługi finansowo-księgowej i kasowej urzędu.
- Uruchamianie środków finansowych dla poszczególnych dysponentów budżetu gminy.
- Przygotowanie materiałów niezbędnych do wykonania obowiązków z zakresu sprawozdawczości.
- Przygotowanie sprawozdań finansowych.
- Sprawowanie kontroli i nadzoru nad gospodarką finansową gminnych jednostek organizacyjnych, oraz innych podmiotów wykonujących zadania ze środków budżetu gminy w zakresie:
- rzetelności zapisów księgowych,
- legalności zobowiązań finansowych,
- sposobu wykorzystania majątku będącego w dyspozycji jednostek,
- struktury organizacyjnej, gospodarowania materiałami i energią,
- prawidłowości decyzji zakupu, sprzedaży i likwidacji środków trwałych.
- Przygotowania materiałów niezbędnych do uchwalania budżetu gminy oraz podjęcia uchwał w sprawie absolutorium dla Wójta.
- Udzielanie pomocy Wójtowi w wykonywaniu budżetu gminy.
- Prowadzenie ewidencji środków trwałych i wartości niematerialnych i prawnych.
- Dokonywanie wyceny aktywów oraz pasywów i ustalania wyniku finansowego.
- Dokonywanie umorzeń środków trwałych oraz wartości niematerialnych.
- Rozliczanie inwentaryzacji.