☰ Menu Prawe Menu ☰
Urząd Gminy Kalinowo

Czwartek 08.06.2023

A A A A
A A+ A++
zaawansowane

Urząd Stanu Cywilnego

 

Urząd Stanu Cywilnego

 

Za prowadzenie spraw z zakresu USC odpowiada - Kierownik Urzędu Stanu Cywilnego - Anna Górska

 

 

Pokój Nr 4           tel. (087) 621 87 70

 

  1. Przyjmowanie dokumentów niezbędnych do przygotowania aktów stanu cywilnego.
  2. Sporządzanie aktów stanu cywilnego i odpisów tych aktów.
  3. Przechowywanie i konserwacja ksiąg stanu cywilnego oraz akt zbiorczych.
  4. Przyjmowanie oświadczeń o:
  • wstąpieniu w związek małżeński,
  • uznaniu ojcostwa dziecka,
  • zmianie imienia(imion) dziecka w ciągu 6 m-cy od daty rejestracji aktu urodzenia,
  • braku okoliczności wyłączających zawarcie małżeństwa,
  • wyborze nazwiska noszonego przez małżonków i dzieci po zawarciu małżeństwa,
  • powrocie osoby rozwiedzionej do nazwiska noszonego przed zawarciem małżeństwa,
  • nadaniu dziecku nazwiska zgodnie z art.90 kodeksu rodzinnego i opiekuńczego.
  1. Wydawanie odpisów skróconych, zupełnych i wielojęzycznych aktów stanu cywilnego.
  2. Wydawanie zaświadczeń:
  • stwierdzających brak okoliczności wyłączających zawarcie małżeństwa,
  • stwierdzających, że zgodnie z prawem polskim osoba może zawrzeć małżeństwo poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej,
  • o stanie cywilnym,
  • o zamieszczonych lub niezamieszczonych w rejestrze stanu cywilnego danych dotyczących wskazanej osoby,
  • o nieposiadaniu księgi stanu cywilnego.
  1. Wpisywanie do polskich ksiąg stanu cywilnego aktów stanu cywilnego sporządzonych za granicą.
  2. Odtwarzanie treści aktów stanu cywilnego.
  3. Uzupełnianie brakujących danych w aktach stanu cywilnego.
  4. Prostowanie aktów stanu cywilnego.
  5. Wydawanie decyzji w sprawie zmiany imienia i nazwiska.
  6. Wydawanie zezwoleń na zawarcie związku małżeńskiego przed upływem ustawowego terminu.
  7. Dokonywanie wzmianek dodatkowych i przypisków na podstawie orzeczeń sądów, decyzji administracyjnych i aktów stanu cywilnego w sprawach m.in:
  • przysposobienia,
  • zaprzeczenia ojcostwa,
  • ustalenia ojcostwa,
  • rozwiązania małżeństwa przez rozwód,
  • separacji,
  • ustania małżeństwa przez śmierć współmałżonka,
  • zmiany płci,
  • zmiany imienia lub nazwiska,
  • sprostowania błędów.
  1. Aktualizacja rejestru PESEL.
  2. Prowadzenie i przekazywanie do urzędu statystycznego sprawozdań dotyczących urodzeń, małżeństw i zgonów.
  3. Prowadzenie archiwum aktów stanu cywilnego, kompletowanie akt zbiorowych.
  4. Organizowanie uroczystości jubileuszowych z okazji długoletniego pożycia małżeńskiego oraz setnej rocznicy urodzin.
  5. Współpraca z placówkami dyplomatycznymi i zagranicznymi urzędami stanu cywilnego w zakresie rejestracji stanu cywilnego.
  6. Rejestracja zdarzeń, które nastąpiły za granicą RP i nie zostały tam zarejestrowane lub jeżeli nie jest prowadzona rejestracja stanu cywilnego.
  7. Przyjmowanie wniosków i wydawanie dokumentów stwierdzających tożsamość i prowadzenie związanej z tym ewidencji.

 

Wytworzył:
Udostępnił:
Sawicka Anna
(2011-04-20 12:21:05)
Ostatnio zmodyfikował:
Sawicka Anna
(2017-09-06 12:42:21)

       DRUKUJ TĘ STRONĘ Obrazek drukarki    
 
liczba odwiedzin: 502147