stanowisko ds. kadr i płac
Samodzielne Stanowisko ds. Kadr i płac
Za kadry i płace odpowiada:
Joanna Grygo
Tel.: (87) 621 87 64 pokój Nr 9
Do zadań stanowiska należy:
1. Prowadzenie spraw kadrowych pracowników Urzędu oraz kierowników jednostek organizacyjnych Gminy:
1) prowadzenie dokumentacji w sprawach związanych ze stosunkiem pracy oraz akt osobowych,
2) przygotowywanie materiałów umożliwiających podejmowanie czynności z zakresu prawa pracy,
3) przygotowywanie i wydawanie świadectw pracy,
4) współdziałanie ze służbą medycyny pracy w zakresie profilaktyki zdrowotnej pracowników, w tym kierowania pracowników i kandydatów do pracy na lekarskie badania profilaktyczne,
2. Zapewnienie niezbędnych dokumentacji do przeprowadzania okresowych ocen pracowników.
3. Prowadzenie spraw w zakresie szkolenia, dokształcania i doskonalenia zawodowego pracowników.
4. Prowadzenie spraw związanych z naborem kandydatów na wolne stanowiska urzędnicze.
5. Prowadzenie spraw związanych z zakładowym funduszem świadczeń socjalnym.
6. Organizacja praktyk i staży zawodowych w urzędzie.
7. Organizacja i przeprowadzanie służby przygotowawczej pracowników.
8. Prowadzenie dokumentacji dotyczącej oświadczeń o stanie majątkowym pracowników samorządowych.
9. Realizacja zadań wynikających z ustawy o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy w zakresie organizacji prac interwencyjnych i robót publicznych oraz staży zawodowych w porozumieniu z Powiatowym Urzędem Pracy:
1) przygotowanie wniosków do Powiatowego Urzędu Pracy,
2) prowadzenie dokumentacji w sprawach związanych ze stosunkiem pracy oraz akt osobowych pracowników zatrudnionych przy robotach publicznych i pracach interwencyjnych,
3) składanie wniosków o refundację wynagrodzeń za osoby zatrudnione w ramach zawartych umów,
4) współpraca z Powiatowym Urzędem Pracy.
10. Sporządzanie dokumentacji związanej z płacami pracowników Urzędu Gminy i zleceniobiorców, w tym między innymi list płac, kart wynagrodzeń pracowników.
11. Sporządzanie listy wypłat diet radnych, przewodniczącego rady gminy i sołtysów.
12. Sporządzanie listy wypłat ryczałtów samochodowych dla pracowników.
13. Sporządzanie list wypłat świadczeń z Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych.
14. Terminowe sporządzanie przelewów dotyczących wynagrodzeń i potrąceń z wynagrodzeń.
15. Prowadzenie dokumentacji zasiłków płatnych z ZUS.
16. Sporządzanie wszystkich dokumentów rozliczeniowych wymaganych przez ZUS.
17. Wystawianie Rp-7 dla byłych pracowników oraz dla pracowników aktualnie zatrudnionych.
18. Bieżące naliczanie oraz prawidłowe i terminowe przekazywanie:
1) składek na ubezpieczenia społeczne,
2) składek na ubezpieczenie zdrowotne,
3) składek na Fundusz Pracy,
4) środków do Pracowniczych Planów Kapitałowych.
19. Sporządzanie dokumentów rozliczeniowych z Urzędem Skarbowym w zakresie podatku od osób fizycznych wszystkich pracowników.
20. Załatwianie wszelkich spraw związanych z ubezpieczeniami pracowników, sporządzanie dokumentów związanych z przejściem pracownika na rentę lub emeryturę.
21. Sporządzanie sprawozdań statystycznych z zakresu wynagrodzeń oraz kadr.
22. Naliczanie dodatkowego wynagrodzenia rocznego.
23. Wydawanie zaświadczeń na wniosek pracownika dotyczących wynagrodzenia i zatrudnienia.
24. Koordynowanie spraw w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy.