stanowisko ds. obsługi rady i archiwum zakładowego
Samodzielne Stanowisko ds. obsługi Rady i archiwum zakładowego
Za obsługę administracyjną Rady Gminy i jej komisji oraz archiwum odpowiada:
Anna Szyłak
Tel: (87) 621 87 68 pokój Nr 8
Do zadań stanowiska należy:
- Obsługa kancelaryjno-biurowa rady gminy:
- podejmowanie czynności zapewniających Przewodniczącemu Rady kierowanie pracami Rady,
- prowadzenie ewidencji radnych,
- wykonywanie prac przygotowawczych i organizacyjnych związanych z sesyjną działalnością Rady,
- prowadzenie rejestru uchwał i ewidencjonowanie protokołów z sesji Rady, interpelacji radnych oraz wniosków i opinii,
- przekazywanie uchwał do instytucji nadzorczych tj.: Urząd Wojewódzki, RIO itp.,
- przygotowywanie we współpracy z właściwymi referatami i stanowiskami materiałów dotyczących projektów uchwał rady oraz innych materiałów na posiedzenia i obrady tych organów,
- przekazywanie za pośrednictwem sekretariatu korespondencji do i od rady, jej komisji oraz poszczególnych radnych,
- naliczanie diet radnym,
- wykonywanie pozostałych prac kancelaryjno-technicznych.
- Obsługa Komisji Rady poprzez:
- wykonywanie w oparciu o ustalenia zawarte w planach pracy Komisji, bądź poleceń przewodniczących Komisji, czynności związanych z przygotowaniem i zwoływaniem posiedzeń Komisji,
- wykonywanie czynności pomocniczych i wykonawczych w związku z przygotowywaniem przez Komisje projektów uchwał,
- podejmowanie czynności pomocniczych zapewniających Komisjom pomoc w działalności kontrolnej,
- ewidencjonowanie uchwał i wniosków Komisji oraz ich załatwiania.
- Zapewnienie niezbędnej pomocy radnym w wykonywaniu ich obowiązków poprzez:
- dostarczenie materiałów ułatwiających przygotowywanie się do udziału w pracach Komisji i Rady,
- przyjmowanie wniosków radnych oraz prowadzenie ich rejestru,
- organizowanie przyjmowania obywateli przez Przewodniczącego Rady,
- bieżącą kontrolę wykonywaniu uchwał Rady,
- przyjmowanie oświadczeń majątkowych wraz z kopią zeznań o wysokości dochodu w roku podatkowym, oświadczenia o działalności gospodarczej i zatrudnieniu w jst. od radnych.
- Prowadzenie spraw dotyczących sołectw:
- prowadzenie ewidencji sołtysów i rad sołeckich,
- obsługa zebrań wiejskich,
- obsługa wyborów do rad sołeckich,
- naliczanie diet sołtysów,
- realizacja zadań wynikających z ustawy o funduszu sołeckim,
- prowadzenie rejestru wydatków dokonywanych przez Sołectwa, zgodnie z protokołami z zebrań wiejskich, wykonywanie zestawień, opisywanie faktur.
- Prowadzenie spraw w zakresie współpracy organów gminy z:
- organami administracji rządowej,
- organami samorządowymi innych gmin.
- Realizacja zadań związanych z przygotowaniem i przeprowadzaniem wyborów i referendów oraz konsultacji społecznych.
- Prowadzenie spraw wynikających z Rozporządzenia Ministra Sprawiedliwości w sprawie podmiotów, w których jest wykonywana kara ograniczenia wolności oraz praca społecznie użyteczna.
- Realizacja zadań wynikających z uregulowań prawnych dotyczących archiwum:
- przyjmowanie właściwie opracowanej dokumentacji spraw zakończonych do archiwum zakładowego,
- przechowywanie i zabezpieczanie przyjętej dokumentacji oraz prowadzenie jej pełnej ewidencji,
- przygotowywanie do przekazania i przekazanie materiałów archiwalnych do miejscowo właściwego archiwum państwowego,
- brakowanie dokumentacji, której upłynął okres przechowywania w archiwum zakładowym, uzyskanie zgody na brakowanie dokumentacji właściwego archiwum państwowego,
- inne sprawy wynikające z ustawy o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach (Dz.U.2020 poz.164)
Wytworzył:
Udostępnił:
Sawicka Anna
(2011-04-20 13:57:16)
Ostatnio zmodyfikował:
Sawicka Anna
(2023-05-25 12:11:33)