stanowisko ds. kancelaryjnych i gospodarki nieruchomościami
Samodzielne stanowisko ds. gospodarki nieruchomościami i spraw alkoholowych
Za gospodarkę nieruchomościami i sprawy alkoholowe odpowiada:
Ewelina Biłda
Tel.: (87) 621 87 69 pokój Nr 5
Do zadań stanowiska należy:
1. Prowadzenie spraw związanych z wydawniem zezwoleń na sprzedaż alkoholu:
- przedkładanie w celu zaopiniowania wniosków o wydanie zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych do Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych,
- wydawanie zezwoleń stałych na sprzedaż napojów alkoholowych, przeznaczonych do spożycia w miejscu sprzedaży lub poza miejscem sprzedaży,
- wydawanie zezwoleń na jednorazową sprzedaż napojów alkoholowych,
- wydawanie decyzji odmownych na sprzedaż napojów alkoholowych,
- wydawanie decyzji o cofnięciu zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych,
- wydawanie zezwoleń na wyprzedaż posiadanych zinwentaryzowanych zapasów napojów alkoholowych w miejscu sprzedaży lub poza miejscem sprzedaży.
2. Prowadzenie spraw związanych z naliczaniem i rozliczaniem opłat za korzystanie z zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych.
3. Prowadzenie spraw z zakresu opieki zdrowotnej należących do kompetencji gminy.
4. Weryfikacja i potwierdzanie Profilu Zaufanego.
5. Prowadzenie postępowań wspólnie z Gminnym Ośrodkiem Pomocy Społecznej w sprawach dotyczących weryfikacji wniosków wynikających z ustawy z dnia 27 października 2022 r. o zakupie preferencyjnym paliwa stałego dla gospodarstw domowych w zakresie podmiotów wrażliwych.
6. Prowadzenie spraw wynikających z ustawy z dnia 15 września 2022 o szczególnych rozwiązaniach w zakresie niektórych źródeł ciepła w związku z sytuacją na rynku paliw.
7. Wykonywanie zadań wynikających z ustawy o gospodarce nieruchomościami będących w kompetencji gminy, a w szczególności:
- prowadzenie gminnego zasobu nieruchomości,
- prowadzenie ewidencji umów sprzedaży mienia komunalnego, dzierżawy i zarządu,
- regulacja stanu prawnego przy obrocie nieruchomościami,
- sporządzanie informacji o mieniu komunalnym,
- prowadzenie spraw związanych z zakładaniem i wprowadzaniem zmian w księgach wieczystych nieruchomości komunalnych,
- prowadzenie spraw związanych z komunalizacją gruntów Skarbu Państwa na rzecz Gminy Kalinowo,
- obrót nieruchomościami komunalnymi, tj. sprzedaż, oddawanie gruntów w użytkowanie wieczyste wraz ze sprzedażą budynków i budowli, przekazywanie nieruchomości komunalnych na potrzeby Skarbu Państwa oraz innych niż Gmina jednostek samorządu terytorialnego, wyposażanie w nieruchomości gminnych jednostek organizacyjnych posiadających osobowość prawną, itp.,
- prowadzenie spraw związanych ze sprzedażą w trybie bezprzetargowym nieruchomości lokalowych na rzecz dotychczasowych najemców,
- wydzierżawianie, użyczanie i przekazywanie do korzystania nieruchomości komunalnych pozostających w gminnym zasobie nieruchomości osobom fizycznym, prawnym i jednostkom pomocniczym, ustalanie opłat i czynszów z tego tytułu oraz ich aktualizacja zgodnie z treścią zawieranych w tych sprawach umów cywilnoprawnych,
- prowadzenie spraw związanych ze zmianą umów notarialnych w zakresie skrócenia lub przedłużenia terminów użytkowania wieczystego,
- nabywanie nieruchomości do gminnego zasobu nieruchomości na cele publiczne nieodpłatne od Skarbu Państwa i jednostek samorządu terytorialnego oraz za odszkodowaniem ustalonym w drodze rokowań,
- prowadzenie zamian nieruchomości stanowiących własność Gminy Kalinowo związanych z realizacją celów publicznych oraz realizacją ustaleń planistycznych,
- prowadzenie spraw związanych z oddawaniem jednostkom organizacyjnym nie posiadającym osobowości prawnej nieruchomości komunalnych w trwały zarząd,
- prowadzenie spraw związanych z prawem pierwokupu nieruchomości,
- prowadzenie spraw z zakresu zasiedzenia gruntów,
- prowadzenie spraw dotyczących monitorowania obrotu wtórnego lokalami mieszkalnymi,
- naliczanie opłat za wieczyste użytkowanie,
- naliczenia i egzekwowanie opłat adiacenckich,
- prowadzenie spraw związanych z kontrolą sposobu użytkowania, gruntu oraz naliczaniem opłat w związku z trwałym bezumownym zajęciem terenu komunalnego,
- zabezpieczanie wierzytelności gminy z tytułu rozłożenia opłaty lub ceny na raty oraz wydawanie zezwoleń na wykreślenie hipotek,
- wysyłanie informacji osobom o wysokości raty z tytułów: przekształcenia, służebności, sprzedaży ratalnej mieszkań, opłaty adiacenckiej,
- prowadzenie spraw aktualizacji stawek czynszu dzierżawnego, należności z tytułu służebności gruntowych i osobistych, opłat rocznych za trwały zarząd i użytkowanie wieczyste nieruchomości,
- planowanie i sprawozdawczość w zakresie zasobu nieruchomości.
8. Prowadzenie spraw w zakresie punktu obsługi inwestora, w tym m.in:
- przygotowywanie kompletnej oferty inwestycyjnej gminy, jej weryfikacja i aktualizacja, w tym nadzór nad danymi niezbędnymi do jej opracowania;
- aktualizacja danych dotyczących oferty inwestycyjnej na portalu gminy oraz dbałość o aktualność informacji, w tym nadzór nad administratorem strony w tym zakresie;
- weryfikacja oferty inwestycyjnej i działań punktu obsługi przedsiębiorcy pod kątem zgodności ze ,,Strategią rozwoju społeczno-gospodarczego gminy”, w szczególności w zakresie ładu przestrzennego i gospodarki nieruchomościami;
- organizacja/ udział w organizowanych przez JST działaniach promujących dana ofertę inwestycyjną gminy;
- udzielanie informacji przedsiębiorcom/inwestorom, w tym prezentacja posiadanej przez gminę oferty inwestycyjnej;
- organizowanie w ramach potrzeby wizyt lokalizacyjnych inwestorów na terenie gminy i współdziałanie z innymi podmiotami w tym zakresie;
- asystowanie inwestorom w niezbędnych procedurach administracyjnych i prawnych na poziomie gminy, występujących w trakcie realizacji projektu inwestycyjnego;
- opieka poinwestycyjna dla firm łącznie ze wsparciem firm, które już działają na terenie gminy;
- współdziałanie z podmiotami zaangażowanymi w obsługę inwestora na szczeblu ponadgminnym, w szczególności z Polska Agencją Inwestycji i Handlu (PAIH), Regionalnym Centrum Obsługi Inwestora (RCOI) i Specjalną Strefą Ekonomiczną (SSE);
- znajomość i przestrzeganie standardów obsługi inwestora na każdym etapie działania.
9. Prowadzenie postępowań związanych z zarządzaniem zasobami mieszkaniowymi i lokalami użytkowymi Gminy.
10. Prowadzenie spraw związanych z najmem lokali użytkowych, komunalnych.